ثبت برند
در واقع برند هاي دلخواه آن هايي هستند كه به مراتب داراي وجه و قدرت اجتماعي
بالاتري بوده و افراد نسبت به آن ها حس اعتماد داشته باشند.
نخستين گام در تجارت اعتماد است و علامت تجاري به وسيله برند سازي به اين اعتماد
در تجارت تعهد و شتاب مي بخشد.
ثبت برند با بينش ثبت : طبق تبصره 1 قانون ثبت علايم تجاري و اختراعات ، مصوب اول تير 1310 ، ثبت علامت در ايران اختياري است.
مگر در مواردي كه دولت آن را الزامي قرار داده است. اما به علت مزايايي كه دارد، تجار و شركت هاي تجاري ترجيح ميدهند، علائم خود را ثبت نمايند.
در ادامه به نكات مهمي در خصوص تعريف و قوانين علامت تجاري و همچنين استعلام ثبت برند اشاره خواهيم كرد. در خصوص هزينه ثبت برند نيز با ثبت بينش تماس حاصل نماييد.
برند چيست
برند يا نشانه يا علامت تجاري با هدف متمايز كردن كالا و خدمات شما، با كالا و خدمات ساير
رقباي شما بكار گرفته مي شود.
در كشور ما اين كلمه به خدمت و يا محصولي گفته مي شود كه اعتبار و جايگاه اجتماعي
داشته باشد.
استعلام برند در كمتريــن زمــــان
استعلام ثبت برند
استعلام ثبت برند به دليل تنوع برندهاي ثبت شده در ايران و خارج از ايران براي ثبت علامت تجاري لازم مي باشد.
به اينصورت به متقاضي ميزان درصد تاييد علامت مورد نظراعلام مي گردد و او مي تواند از برندهايي كه قبلا به ثبت رسيده به همراه نوع كالا يا خدمات و طبقه ي ثبت شده در آن اطلاع پيدا كند.
اين امر همچنين صرفه جويي در زمان و هزينه بدليل عدم رد برند را بدنبال خواهد داشت.
مراحل ثبت برند
۱- انتخاب يك واژه مناسب: شكل و تصوير زيبا و يا تركيبي از هر دو به صورتي كه در ذهن ماندگار باشد.
۲- سپس بررسي شود كه عينا و يا شبيه برند شما وجود نداشته باشد.
۳- تهيه مدارك مورد نياز
۴- ورود به سايت مركز مالكيت معنوي، قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاري و اقدام به تكميل فرم
۵- پرداخت هزينه انتشار روزنامه رسمي و هزينه حق الثبت
۶- تحويل سند
هزينه ثبت برند
هزينه ثبت برند شامل چند بخش ميشود. بخشي به پرداختي هاي دولتي و فيش هاي واريزي مربوط است.
مثلا هزينه ثبت اظهارنامه برند كه با توجه به حقيقي يا حقوقي بودن آن متغيير ميباشد.
تعداد كالاها يا محصولات درخواستي و طبقات مورد تقاضا نيز در ميزان اين هزينه تاثيرگذار هستند.
هزينه ديگر مربوط به مرحله بعد از تاييد اظهارنامه و آگهي نوبت اول است.
*تاخير در پرداخت هزينه آگهي روزنامه رسمي نوبت اول باعث رد شدن برند ميشود.
هزينه ديگر در خصوص روزنامه رسمي دوم است كه بعد از 30 روز كه از تاييد آگهي نوبت دوم گذشت، صورت مي گيرد.
متخصصان، مشاوران و كادر باتجربه و زبده موسسه ثبت بينش
همواره در خدمت شما متقاضيان گرامي در خصوص تمامي مسائل حقوقي ثبتي از قبيل :
دفاترپلمپ ، ثبت شركت ، شركت رتبه دار ، كد اقتصادي ، ثبت تغييرات و … خواهند بود.
ثبت تغييرات
ثبت تغييرات ذيل در شركت ها، طبق ماده 200 قانون تجارت الزامي مي باشد. قابل ذكر است هر گونه تغييري در اساسنامه يا موارد ديگر در شركت، مي بايست به ثبت برسد. در ادامه با نحوه ثبت تغييرات شركت آشنا مي شويد. جهت استعلام قيمت هزينه ثبت تغييرات تماس بگيريد.
الف- تغيير اساسنامه
ب- تمديد مدت زايد بر مدت مقرر گرديده
ح- انحلال شركت ( حتي در مواردي كه انحلال در پي انقضاي مدت شركت انجام پذيرد.)
د -تعيين نمودن كيفيت تفريغ حساب يا تبديل و خروج برخي شركا . ه -تغيير يافتن نام شركت
تغييرات پس از ثبت شركت
صاحبان شركت هاي ثبت شده، ممكن است پس از ثبت به دلايل مختلف تصميم بر تغييراتي در مواردي از اساسنامه و يا هر مورد ديگري بگيرند. اين تغييرات و تصميمات مي بايست حتما به ثبت برسند. در ثبت نمودن تغييرها، مراتب به اطلاع اداره ي ثبت شركت ها خواهد رسيد و در ذيل ثبت اوليه به ثبت رسيده آگهي مي شود.
انواع تغييرات شركت
-تغييرنام شركت
-تغيير موضوع فعاليت
-تغيير نشاني
-افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه
-تبديل سهام به بي نام و بانام
-تغيير در تعداد مديران شركت
-تغيير در حقوق نوع خاصي از سهام
-تمديد هيئت مديره بازرسين
-ورود و خروج در مسئوليت محدود
-تغيير تابعيت شركت
-اصلاحات ماده اساسنامه ( حق امضا – تعداد اعضاي هيئت مديره – تصويب اساسنامه جديد و…)
در تمامي موارد ذكر شده ثبت تغييرات الزامي مي باشد.
نحوه ثبت تغييرات شركت
نحوه ثبت تغييرات در شركتهاي ثبت به صورت زير مي باشد.
همانطور كه در ابتدا عنوان گرديد هر گونه تغييري در اساسنامه يا موارد ديگر در شركت، مي بايست به ثبت برسد و مراحل قانوني آن طي شود.
نخست مي بايست انجام تغييرات با توافق و راي اكثريت حاضر در مجمع عمومي فوق العاده و يا عادي به صورت فوق العاده و نيز هيأت مديره مصوب شود.
مدارك لازم به منظور ثبت نمودن تغييرهاي شركت
- كپي اوراق ثبتي
- ارائه ليست آخرين سهامداران و ميزان سهم سهامداران
- كپي شناسنامه و كارت ملي همه اعضا و سهامداران
- كپي از كليه آگهي هاي تغييرات انجام شده و به ثبت رسيده
- طبق دستورالعمل اداره ثبت شركت ها ، شركت موظف است قبل از اقدام به تغييرات جديد ، آخرين تغييرات انجام شده را در روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار درج نموده باشد.
- روزنامه رسمي و روزنامه كثيرالانتشار آخرين تغييرات شركت
پس از تصميم گيري در خصوص تغييرات شركت، نسبت به تنظيم صورتجلسات تغييرات مربوطه اقدام مي كنيد. سپس به انجام اداري مراحل پرونده پرداخته خواهد شد.
بعد از گذراندن مراحل مذكور تغييرات به وسيله ي اداره ثبت شركت ها، به ثبت خواهد رسيد.
در اين بخش به مراحل و مراتب برخي از تغييرات رايج شركت ها اشاره مي كنيم
مراحل ثبت نمودن تغييرهاي نام شركت با مسئوليت محدود
_ تشكيل دادن مجمع عمومي فوق العاده.
_ تنظيم صورت جلسه و امضاي همه شركا با قيد مقدار سهام در شركت.
_ انتخاب اسامي اعضاي هيأت ناظر در صورتجلسه چنانچه تعداد شركا بيشتر از 12 عضو باشد.
_ امضاي صورت جلسه توسط هيأت ناظر.
_ مراجعه ي يكي از شركا يا نماينده قانوني شركت به واحد تعيين نام اداره پس از يك ماه.
_ به ثبت رسيدن آگهي پس از تعيين اسم و اخذ موافقت مسئول مربوطه.
هزينه ثبت تغييرات
هزينه ثبت تغييرات به صورت زير محاسبه مي گردد: ۱- نوع تغييرات شركت معين كننده تعداد صورت جلسه ها و هزينه هاي ثبت تغييرهاي شركت است.
تنظيم نمودن هر صورت جلسه و ثبت كردن آن در پايگاه اينترنتي و پيگيري تا حصول پيش نويس آگهي با توجه به سياستهاي قيمت گذاري مراكز ثبتي متفاوت است.
اما بصورت معمول حدود ۴۵۰ هزار تومان به بالا مي باشد.
۲- هزينه روزنامه رسمي تغييرات شركت كه بصورت ميانگين ۸۰ الي ۱۵۰ هزار تومان است.
ثبت نمودن تغييرات در سريع ترين زمان ممكن
مراحل ثبت نمودن تغييرهاي نام در يك شركت سهامي خاص
_ تشكيل دادن مجمع عمومي فوق العاده.
_ تنظيم صورت جلسه و امضاي هيأت رئيسه.
_ انجام تشريفات دعوت بر طبق اساسنامه شركت و قانون تجارت .
_ ارائه اصل صورت جلسه و ليست اسامي دارندگان سهام حاضر و با امضاي آن ها به اداره ثبت شركت ها .
_ پرداخت حق ثبت تغييرات نام و ارائه فيش به اداره ثبت شركت ها.
_ تحويل نسخه اصلي روزنامه ي شامل آگهي دعوت و مجوز دريافت گرديده به اداره ثبت شركت ها.
_ تأييد نمودن اسم انتخاب شده از طرف مسئول تعيين نام اداره ثبت شركت ها پس از تحويل مدارك.
اخذ كارت بازرگاني
امروزه براي يك فعال اقتصادي ، صدور و تمديد اين كارت فرايند پيچيده و سختي محسوب نمي شود. با استفاده از مدارك معمول كه همه بنگاه هاي اقتصادي به جهت امور جاري خود داشته باشند مي توانند كارت را دريافت نمايند .
مزايا
- تسهيل كسب و كار ميان فعالان اقتصادي.
- بهره مندي از يارانه صادرات
- ايجاد ارتباطات سازنده ميان فعالان اقتصادي در سطح داخلي و بين المللي.
- كليد ورود به باشگاه جهاني بازرگاني است.
- نظم دادن به فضاي اقتصادي.
- طبقه بندي فعالان اقتصادي از نظر نوع فعاليت اقتصادي از طريق كارت.
- كارت بازرگاني موجب اعتبار بين المللي فعالان اقتصادي مي شود. هم چون شناسنامه اي براي اعضاي اتاق هاي بازرگاني براي معرفي خود به شركاي داخلي وخارجي است و زباني شناخته شده است.
كارت بازرگاني
كارت بازرگاني مجوزي مي باشد كه اشخاص حقيقي و حقوقي دارنده ي آن، مي توانند اقدام به بازرگاني در عرصه واردات و صادرات كالا نمايند . در ثبت سفارش و ترخيص محصولات تا واردات از منطقه هاي آزاد، حق العمل كاري در گمرك و صادر كردن كالاهاي مجاز تنها براي بازرگاناني مجاز است كه كارت بازرگاني داشته باشند . هزينه كارت بازرگاني نيز با توجه به تعداد و نوع كالاهاي شما متفاوت مي باشد .
موارد استفاده كارت بازرگاني
- ثبت نمودن سفارش و ترخيص كالا.
- انجام دادن امور حق العمل كاري در گمرك.
- صادرات محصولات مجاز.
مدارك كارت بازرگاني
مدارك كارت بازرگاني جهت صدور دو نوع شخصي و شركتي به صورت زير مي باشد:
مدارك مورد نياز جهت كارت بازرگاني شركتي
1. كپي برابر با اصل پشت و رو كارت ملي و شناسنامه مديرعامل كه بايد حق امضا شركت را هم دارا باشد.
2.كپي برابر با اصل پشت و رو كارت پايان خدمت مديرعامل
3. 1قطعه عكس 4در 6 مديرعامل
4.كپي برابر با اصل مدارك تحصيلي حداقل ديپلم(در صورت نداشتن مدرك تحصيلي ، يك شخص كه داراي كارت بازرگاني مي باشد مي بايست معرف شما شود)
5.گواهي عدم سو پيشينه مديرعامل
6.كپي مدارك ثبت شركت و روزنامه رسمي تاسيس و تغييرات شركت و در موضوع شركت حتما آيتم واردات و صادرات بايد قيد شده باشد.
7.سرمايه ثبتي شركت حتما بالاي 500 هزار تومان باشد.
8.پيش ثبت نام كد اقتصادي جديد
9.كد اقتصادي 16 رقمي
10.پلمپ دفاتر شركتي از اداره ثبت شركت ها
11.پيش ثبت نام ارزش افزوده
12.گواهي تاييديه مالياتي
13.گواهي پلمپ بازرگاني به ثبت رسيده در اداره ثبت شركت ها
14.اجاره نامه هولوگرام دار بنام شركت به نمايندگي مديرعامل
15.تاييديه حساب جاري بنام شركت كه حداقل يكسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود
دو مورد از موارد ذيل مورد تاييد مي باشد:
– مبلغ 20 ميليون تومان تا زمان دريافت كارت در حساب جاري كه شركت متقاضي افتتاح كرده بلوكه شود كه اين آيتم بصورت ثابت مي باشد و يكي از موارد ذيل را نيز بايد دارا باشد:
–يك سند مالكيت بنام شخص متقاضي كه هر شش دانگ بنام شركت متقاضي باشد يا يكي از اعضا هيئت مديره
–گردش حساب جاري شركت متقاضي باشد يا يكي از اعضا هيئت مديره حداقل 200ميليون تومان در يك سال اخير باشد.
مدارك مورد نياز جهت كارت بازرگاني شخصي
1. كپي برابر با اصل پشت و رو كارت ملي و شناسنامه
2.كپي برابر با اصل پشت و رو كارت پايان خدمت
3. 1 قطعه عكس 4در 6
4.كپي برابر با اصل مدارك تحصيلي حداقل ديپلم ( در صورت نداشتن مدرك تحصيلي ، يك شخص كه داراي كارت بازرگاني مي باشد مي بايست معرف شما شود )
5.گواهي عدم سو پيشينه
6.پيش ثبت نام كد اقتصادي جديد
7.پيش ثبت نام ارزش افزوده
8.پلمپ دفاتر شخصي در اداره ثبت شركت ها
9.گواهي پلمپ بازرگاني به ثبت رسيده در اداره ثبت شركت ها
10.گواهي تاييديه مالياتي
11.اجاره نامه هولوگرام يا سند مالكيت بنام شخص متقاضي به آدرس معرفي شده جهت اخذ كارت بازرگاني
12.تاييديه حساب جاري بنام شخص كه حداقل يكسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود
هزينه كارت بازرگاني
هزينه كارت بازرگاني ، همانطور كه در ابتداي اين مطلب ذكر شد، بر اساس نوع و تعداد كالاها و يا محصولات متغيير است. در صورت هر گونه مشكل و يا سوال در خصوص هزينه، اخذ كد اقتصادي ، دفاتر پلمپ و غيره با مشاوران حقوقي ثبت بينش تماس حاصل نماييد
دو مورد از موارد ذيل مورد تاييد مي باشد:
– مبلغ 30 ميليون تومان تا زمان دريافت كارت در حساب جاري كه شخص متقاضي افتتاح كرده بلوكه شود كه اين آيتم بصورت ثابت مي باشد و يكي از موارد ذيل را نيز بايد دارا باشد:
–يك سند مالكيت بنام شخص متقاضي كه هر شش دانگ بنام خود شخص باشد و آدرس معرفي شده بابت كارت بايد به همان آدرس باشد.
–گردش حساب جاري شخص متقاضي حداقل 200ميليون تومان در يك سال اخير باشد.
مشاوره تخصصي بازرگاني و پاسخگويي به سوالاتي از اين قبيل:
نحوه انتخاب رشته فعاليت در كارت و تكميل فرم هاي مربوطه، شرايط و ضوابط صدور كارت، واگذاري كارت به ديگران، موارد ابطال، عوارض و ماليات، ثبت درج فعاليت و…